Forum mixStarCraft RPG Strona Główna
 Forum
¤  Forum mixStarCraft RPG Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
mixStarCraft RPG
RPG w innym świecie StarCraft 'a
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
PROTOSSI

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mixStarCraft RPG Strona Główna -> Terminale komputerowe Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
PROTOSSI
Autor Wiadomość
Masakrator_pl
Administrator / GameMaster



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Khoral... a może Aiur?

PostWysłany: Czw 17:14, 25 Maj 2006    Temat postu: PROTOSSI
 
Historia Protossów

Pierwsze wielkie dzieło Xel-naga, porzuceni jednak ze wzgledu na skutki, jakie miało dla ich przyspieszonego rozwoju ujawnienie sie ich stwórców. W czasie Eonu Wojny zapoczatkowanego właśnie atakiem na Xel-naga, zmienili się w bezwzględnych zabójców. Później dzięki naukom Protoss Khasa (Przynoszacego porzadek) myśl o walce zostala zastapiona checia ochrony slabszych gatunków- podobnie jak to kiedyś czynili Xel-naga. Ich technika stoi na bardzo wysokim poziomie, wszystkie jednostki wyposażone są w tarcze ochronne. Niestety ze względu na konieczność teleportowania wszystkiego z ich rodzimej planety Auir, rozbudowa jest bardzo czasochłonna i wymaga wszechobecnych Pylonow.

Protossi (inaczej Pierworodni) to rasa, której starożytni Xel'Naga pomogli w rozwoju. Z czasem u Protossów wykształciła się religia - zostali patriotycznie wychowani, zaczęli podążać ścieżką Khala. Przez lata opracowali wspaniałą technologię, do dziś (w świecie StarCrafta, oczywiście) mają oni najlepszą technologię spośród wszystkich ras. Nieco później zaczęli oddawać szacunek swoim bohaterom, wykrzykując nieznane ludziom, ale epatujące patriotyzmem frazy, jak np.: "En Taro Adun!". Wiele lat po próbie z Protossami, Xel'Naga kontynuowali eksperymenty i utworzyli pierwszych Zergów, którzy mieli być rasą doskonałą. Ich twory przyniosły im zagładę. Jedyną pozostałością po rasie Xel'Naga jest świątynia, znajdująca się na świecie Dark Templarów - Shakuras. Protossi poprzysięgli pomoc innym, słabszym rasom w walce z Zergami. Protossi są cało dobowi, gdyż swoją moc czerpią z mocy Khali i doskonale widzą w nocy. Każdy Protoss pała miłością do swojej ojczystej planety, Aiur, i jest gotowy zginąć na wojnie za swój świat.

Jednostki

Protossi mają najbardziej wytrzymałe jednostki. Zawdzięczają to po części swojej plazmowej tarczy, która ich chroni przed atakami wroga.


Probe (ang. sonda) - jest to Protosski odpowiednik robotnika. Wydobywa minerały chyba najszybciej spośród innych ras. Przywołuje budynki, ale muszą one stanąć w obrębie energii PSI, którą generuje Pylon.


Zealot (ang. fanatyk) - podstawowa jednostka Protossów, powstaje w Gateway. Silny i szybki - jego psioniczne ostrza szybko zabijają wrogie jednostki, a dodatkowe implanty w dolnych kończynach sprawiają, że jeszcze szybciej się porusza.


Dragoon - są to zmarli Zealoci, którzy zgodzili się na umieszczenie w cybernetycznym korpusie, przypominającym czteronożnego pająka. Dzięki utrzymaniu w lodowatej temperaturze jest to możliwe. Miota kule energii ze swojej broni zwanej Phase Disruptorem.


High Templar (ang. Wysoki Templariusz) - jednostki nie są wojownikami jak zealot, ale mają specjalne umiejętności. Mogą oni sprowadzić morderczą burzę z piorunów na swoich wrogów, stworzyć iluzję różnych jednostek, a w połączeniu dwóch Templariuszy powstaje Archon.


Archon - powstaje z połączenia dwóch Wysokich Templariuszy. Niesamowicie potężna jednostka i bardzo wytrzymała. Niestety, traci swoje zdolności rzucania czarów Templariusza. Zadaje obrażenia typu splash (jednostki wokół atakowanej dostają obrażenia)


Dark Templar (ang. Mroczny Templariusz) - zostali wieki temu wygnani ze swojej planety, Aiur. Osiedli się na Shakuras i przebywali tam wiele lat. Kiedy Protossi są w niebezpieczeństwie, Mroczni Templariusze nie wahają się pomóc swoim rodakom, mimo wygnania. Ci Templariusze potrafią stać się niewidzialni na nieokreślony czas. Swoim potężnym ostrzem szatkują wrogie jednostki. Niestety, są mało wytrzymali i szybko padają, kiedy znajdą się w pobliżu detektora. Idealni do skrytobójczych ataków na bazę, w której nie ma detektora.


Dark Archon - powstały z połączenia dwóch Mrocznych Templariuszy. Nie może atakować, ale ma specjalne umiejętności, pozwalające mu przejąć kontrolę nad wrogą jednostką, ogłuszeniu jednostek organicznych i przemianę energii wrogiej jednostki w obrażenia.


Scout (ang. Zwiadowca) - myśliwiec Protosski. Niezastąpiony do ataków na powietrzne jednostki. Ma specjalny podwójny photonowy karabinek [dual photon blasters], jednakże słaby, natomiast jego anty-materyjne rakiety [anti-matter missiles] robią miazgę z innych jednostek.


Carrier (ang. Przewoźnik) - wielki sterowiec, na którego pokładzie znajduje się kilkanaście małych statków, Interceptorów. Kilka takich transportowców na polu bitwy wprowadza wielki zamęt i masakruje wrogie jednostki. Poza myśliwcami, carrier nie ma uzbrojenia, jednak jak w każdej protosskiej jednostce, jego osłony dają mu sporą wytrzymałość.


Arbiter - bardzo droga i wolno budująca się jednostka. Ma słabą broń, ale za to szereg specjalnych umiejętności - pole maskujące każdą jednostkę, znajdującą się pod nią, teleportację jednostek pod siebie oraz zamykanie jednostek w niezniszczalnych klatkach.


Corsair (ang. Korsarz) - ci "piraci" mają w swoim wyposażeniu sieć, blokującą atak jednostek naziemnych oraz struktur obronnych, jednostki mogą wyjść z pola działania sieci. Ma też całkiem niezłą broń przeciwpowietrzną, nie zdaje ona jednak egzaminu w walce przeciwko dobrze opancerzonym przeciwnikom. Nie ma on broni przeciw jednostkom naziemnym, a jego jedyna broń nie zdaje na nie egzaminu. Zadaje obrażenia typu splash (jednostki wokół atakowanej dostają obrażenia)


Shuttle - transportowiec jednostek. Najszybszy transportowiec pośród ras po zainstalowaniu odpowiedniego ulepszenia. Pojemność: 4 zealoty/templarzy, 2 dragoony, 2 reavery.


Reaver [ang. Rozbójnik] - wielki, larwopodobny robot. Jest bardzo powolny. Miota potężne kule zwane Skarabeuszami, niszczycielskie dla dużych skupisk jednostek oraz budynków, ponieważ posiada atak typu splash. Pozostawiony bez obstawy szybko ginie z uwagi na ślamazarność.


Observer [ang. Obserwator) - mały, latający robot. Wytwarza pole maskujące, co czyni go doskonałym zwiadowcą w obozie wroga. Są małe i szybko niszczone, gdy zostaną odkryte. Są bardzo szybkie i maja duży zasięg widzenia po dokonaniu ulepszeń. Powstają w Robotics Facility.

Budynki [ich znajomość nie jest konieczna]

Podstawowym budynkiem Protossów jest Nexus - w nim magazynowane są surowce, wydobywane przez Probe'y. Każdy budynek - poza Nexusem i Pylonem, musi stać w obrębie niebieskiej energii PSI - jeśli tak nie jest, jest on niemożliwy do użycia, dopóki nie postawisz obok niego Pylona. Budynkami Protossów są:


Nexus - główny budynek; w nim produkowane są Probe'y i do nich znoszone są surowce.


Pylon - ten budynek dostarcza energii budynkom Protossów. Zniszczenie go oznacza "wyłączenie" wszystkich budynków, które były w obrębie Pylona.

Assimilator - to tutaj Probe'y wydobywają tak potrzebny Gaz Vespene.


Gateway - w tym budynku są teleportowane z Aiur podstawowe jednostki Protossów - Zealot, Dragoon, High Templar i Dark Templar.

Forge - w tej kuźni ulepszane są broń i zbroja jednostek naziemnych, oraz tarcza plazmowa wszystkich jednostek. Pozwalają na budowę działek fotonowych.

Photon Cannon - uniwersalne działka, atakujące z niemałą mocą jednostki powietrzne i naziemne. Mało wytrzymałe, ale skutecznie bronią bazy przed atakiem.

Cybernetics Core - umożliwia Protossom zbudowanie zaawansowanych budowli; służy też do ulepszenia ataku i obrony jednostek latających oraz poprawia zasięg Dragoonów. Wymagany do produkcji Dragoonów.

Robotics Facility - tutaj Protossi tworzą swoje roboty. Wyprodukujemy tutaj Shuttle, Reavera i Observera.

Robotics Support Bay - konieczny do produkcji Reaverów; poprawia wydajnośc Shuttle'a i Reavera po wykupieniu odpowiednich ulepszeń.

Observatory - dzięki temu budynkowi wyprodukujemy Observery.

Stargate - tutaj produkowane są wszystkie samoloty i inne jednostki powietrzne Protossów. Przeteleportujemy stąd - Scouta, Carriera, Arbitra i Corsaira.

Fleet Beacon - budynek niezbędny do produkcji Carrierów. Tutaj wyprodukujemy ulepszenia jednostek latających - Scouta, Carriera i Corsaira. Bez tego budynku nie zwiększymy ataku i obrony jednostek powietrznych na wyższy poziom.

Arbiter Tribunal - ostatnia budowla w "drzewku technologicznym" Protossów - dzięki niej wyprodukujemy Arbitra w Stargate i wzbogacimy go o specjalne umiejętności.

Citadel of Adun - mała budowla, ale znacząca, jeśli myślimy o produkcji Templarów. Tutaj ulepszamy prędkość Zealotów.

Templar Archives - wymagana jest Citadel of Adun. Tutaj wynajdziemy wszelkie ulepszenia dla High Templarów i Dark Archonów. Potrzebna jest, aby móc ulepszać na wyższy poziom Ground Weapons i Ground Armor.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mixStarCraft RPG Strona Główna -> Terminale komputerowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy