Masakrator_pl
Administrator / GameMaster
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Khoral... a może Aiur?
|
Wysłany: Czw 16:42, 25 Maj 2006 Temat postu: ZERGOWIE |
|
|
Historia
Zergi są to mutanty, efekty nieudanych eksperymentów Biologicznych, chociaż pierwszych Zergów utworzyła starożytna rasa Xel'Naga [w tym także Overminda, oraz Protossów], przez co skazali się na własną śmierć. Jednostki Zergów są niczym zwierzęta, zaprogramowane jedynie na jedzenie i zabijanie. Dlatego jakaś ich część jest kontrolowana przez Cerebrate'a, który jest kontrolowany przez Wszechumysł (ang. Overmind). Cerebrate jak i Wszechumysł posiadają zdolność reinkarnacji, przez co nie mogą ich zabić zwykłe ataki, ale jedynie broń Mrocznych Templariuszy (ang. Dark Templar). Kiedy Cerebrate zginie, jednostki, będące dawniej pod jego kontrolą, wpadają w bezmyślny szał.
Jednostki
Jednostki zergów są stosunkowo tanie, potrafią się regenerować i (oprócz Ultralisków i jednostek latających) potrafią zakopywać się pod ziemię. Jednostki zergów wykluwają sie z larwy, tworząc wcześniej kokon. Larwy powstają w Wylegarni (i jej w późniejszych stadiach). Taktyka zergów jest prosta: wybudować jak najwięcej jednostek bojowych i "zasypać" nimi przeciwnika.
Jednostki dostępne od larwy.
- Drone. Wydobywa minerały i Gaz, ewoluuje w budynki i atakuje żrącą śliną (ze słabym skutkiem).
- Overlord. Jednostka powietrzna, która po ulepszeniach potrafi transportować inne jednostki naziemne. Zwiększa limit populacji. Pojemność: 8 zerglingów/dronów, 4 hydraliski, 2 mutaliski/lurkery. Ponadto wykrywa ukryte, jak zckloakowane jednostki.
- Zergling. Lekka jednostka naziemna atakująca pazurami, bardzo słaba pojedynczo. Najczęściej atakuje całymi watahami. Z jednej larwy wykluwają się dwa zerglingi.
- Hydralisk. Średnia jednostka lądowa, atakująca kwasowymi kolcami na dystans również jednostki powietrzne lub rozszarpuje dwoma wielkimi jak kosy szponami.
- Mutalisk. Średnia jednostka latająca, atakująca kwasowym robaczkiem. Owy "robaczek" potrafi "odbić się" od potencjalnej ofiary i zaatakować kolejną stojącą obok pierwszej. Soki mutaliska są silnie żrące- podziurawiony mutalisk, rzucony na command center spadnie kilka pięter niżej, wpierw przeżarwszy pokłady swoimi wnętrznościami!
- Scourge. Samobójcza jednostka latająca, która wybucha przy dotarciu do ofiary. Tak jak w przypadku zerglingów, powstają dwie jednostki przy jednej larwie.
- Królowa. Jednostka powietrzna. Nie atakuje, lecz posiada pewne zdolności, które potrafią uprzykrzyć życie : Zarażenie Terrańskiego Centrum Dowodzenia, Oplątanie, Złożenie Pomiotu i Pasożyt.
- Ultralisk. Ciężka jednostka naziemna, atakuje jedynie z bliska wielkimi, sierpowatymi kłami-szponami. Jest najdroższa ze wszystkich jednostek zergów.
- Plugawiciel (ang. Defiler). Jednostka naziemna. Nie atakuje, lecz (podobnie jak królowa) jego bronią są jego zdolności : Plaga, Pożarcie, Ciemny Rój. Oczywiście jego kąsnięcie dla nie opancerzonej jednostki jest śmiertelne.
Jednostki wyewoluowane z poprzednich.
- Lurker. Ciężka jednostka lądowa. Powstał po ewolucji hydraliska. Atakuje jedynie po zakopaniu się kolcami, które wyłażą spod ziemi. Mają całkiem daleki zasięg
- Strażnik (ang. Guardian). Ciężka jednostka powietrzna. Powstał po ewolucji mutaliska. Jest stosunkowo wolny i ze słabym skutkiem atakuje jednostki powietrzne. Rekompensuje to silnym i dalekim atakiem [kwasowe kule] na jednostki naziemne.
- Pożeracz (ang. Devourer). Ciężka jednostka powietrzna. Kolejna ewolucja mutaliska. W przeciwieństwie do Strażnika, jego ewolucja przeznaczona jest do ataku jednostek powietrznych [również kwasem].
Inne.
- Pomiot . Najsłabsza jednostka zergów, powstała ze zdolności Królowej : Złożenie Broodlingów. Po czasie umiera. Jego bronią są zatrute szpony.
- Zarażony terran, który obecnie posłuszny jest Overmindowi, jak reszta Zergów.
Budynki [znajomość nie jest wymagana]
Lair
Sercem bazy zergów jest Wylęgarnia (ang. Hatchery), która ewoluuje w Jamę (ang. Lair), a następnie w Ul (ang. Hive). Wylęgarnia wytwarza fioletową maź zwaną Pełzacz (przyp. autor), na której truteń może ewoluować w budynek. Taki budynek także posiada zdolność regeneracji.
Dostępne budowle.
- Wylęgarnia. Potrafi ewoluować w Jamę, a następnie w Ul. Na poziomie jamy dostępne są ulepszenia dla Overlordów. Jama jest wymagana do produkcji Gniazda Królowych i Iglicy. Ul jest wymagany do produkcji Większej Iglicy, Kanału Nydus, Jaskini Ultralisków i Kopca Defilera.
- Pełzająca Kolonia (ang. Creep Colony). Wytwarza ową fioletową maź. Może ewoluować w Głębinową Kolonię (ang. Sunken Colony) - budowlę obronną przeciwko jednostkom naziemnym, albo w Kolonię Zarodników (ang. Spore Colony)- budowlę obronną przeciwko jednostkom powietrznym.
- Ekstraktor. Budynek pozwalającym trutniom na wydobywanie gazu.
- Sadzawka Nasienna (ang. Spawning Pool). Budynek wymagany do produkcji Zerglingów. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Zerglingami. Wymagany do produkcji "Sunken Colony" i Legowiska Hyrdalisków.
- Komnata Ewolucji (ang. Evolution Chamber). W niej zachodzą ulepszenia związane z atakiem i obroną jednostek naziemnych. Wymagana do produkcji Kolonii Zarodników.
- Legowisko Hydralisków (ang. Hydralisk Den). Budynek wymagany do produkcji Hydralisków. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Hydraliskami.
- Gniazdo Królowych (ang. Queen's Nest). Budynek wymagany do produkcji Królowych. W tym budynku nabywa się specjalne zdolności Królowej.
- Iglica (ang. Spire). Budynek wymagany do produkcji Mutalisków i Scourge. W tym budynku zachodzą ulepszenia związane z atakiem i obroną jednostek powietrznych. Może ewoluować w Większą Iglicę (ang. Greater Spire), przez co Mutalisk może ewoluować w Strażnika, bądź Pożeracza.
- Kanał Nydus (ang. Nydus Canal). Pewien rodzaj teleportu. Wybudowane na dwóch krańcach mapy pozwolą w szybkim czasie transport jednostek.
- Jaskinia Ultralisków (ang. Ultralisk Cavern). Budynek wymagany do produkcji Ultralisków. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Ultraliskami.
- Kopiec Plugawiciela (ang. Defiler Mound). Budynek wymagany do produkcji Plugawicieli. W tym budynku nabywa się specjalne zdolności Plugawiciela.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|