Forum mixStarCraft RPG Strona Główna
 Forum
¤  Forum mixStarCraft RPG Strona Główna
¤  Zobacz posty od ostatniej wizyty
¤  Zobacz swoje posty
¤  Zobacz posty bez odpowiedzi
mixStarCraft RPG
RPG w innym świecie StarCraft 'a
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
ZERGOWIE

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mixStarCraft RPG Strona Główna -> Terminale komputerowe Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
ZERGOWIE
Autor Wiadomość
Masakrator_pl
Administrator / GameMaster



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Khoral... a może Aiur?

PostWysłany: Czw 16:42, 25 Maj 2006    Temat postu: ZERGOWIE
 
Historia

Zergi są to mutanty, efekty nieudanych eksperymentów Biologicznych, chociaż pierwszych Zergów utworzyła starożytna rasa Xel'Naga [w tym także Overminda, oraz Protossów], przez co skazali się na własną śmierć. Jednostki Zergów są niczym zwierzęta, zaprogramowane jedynie na jedzenie i zabijanie. Dlatego jakaś ich część jest kontrolowana przez Cerebrate'a, który jest kontrolowany przez Wszechumysł (ang. Overmind). Cerebrate jak i Wszechumysł posiadają zdolność reinkarnacji, przez co nie mogą ich zabić zwykłe ataki, ale jedynie broń Mrocznych Templariuszy (ang. Dark Templar). Kiedy Cerebrate zginie, jednostki, będące dawniej pod jego kontrolą, wpadają w bezmyślny szał.

Jednostki

Jednostki zergów są stosunkowo tanie, potrafią się regenerować i (oprócz Ultralisków i jednostek latających) potrafią zakopywać się pod ziemię. Jednostki zergów wykluwają sie z larwy, tworząc wcześniej kokon. Larwy powstają w Wylegarni (i jej w późniejszych stadiach). Taktyka zergów jest prosta: wybudować jak najwięcej jednostek bojowych i "zasypać" nimi przeciwnika.

Jednostki dostępne od larwy.


- Drone. Wydobywa minerały i Gaz, ewoluuje w budynki i atakuje żrącą śliną (ze słabym skutkiem).


- Overlord. Jednostka powietrzna, która po ulepszeniach potrafi transportować inne jednostki naziemne. Zwiększa limit populacji. Pojemność: 8 zerglingów/dronów, 4 hydraliski, 2 mutaliski/lurkery. Ponadto wykrywa ukryte, jak zckloakowane jednostki.


- Zergling. Lekka jednostka naziemna atakująca pazurami, bardzo słaba pojedynczo. Najczęściej atakuje całymi watahami. Z jednej larwy wykluwają się dwa zerglingi.


- Hydralisk. Średnia jednostka lądowa, atakująca kwasowymi kolcami na dystans również jednostki powietrzne lub rozszarpuje dwoma wielkimi jak kosy szponami.


- Mutalisk. Średnia jednostka latająca, atakująca kwasowym robaczkiem. Owy "robaczek" potrafi "odbić się" od potencjalnej ofiary i zaatakować kolejną stojącą obok pierwszej. Soki mutaliska są silnie żrące- podziurawiony mutalisk, rzucony na command center spadnie kilka pięter niżej, wpierw przeżarwszy pokłady swoimi wnętrznościami!


- Scourge. Samobójcza jednostka latająca, która wybucha przy dotarciu do ofiary. Tak jak w przypadku zerglingów, powstają dwie jednostki przy jednej larwie.


- Królowa. Jednostka powietrzna. Nie atakuje, lecz posiada pewne zdolności, które potrafią uprzykrzyć życie : Zarażenie Terrańskiego Centrum Dowodzenia, Oplątanie, Złożenie Pomiotu i Pasożyt.


- Ultralisk. Ciężka jednostka naziemna, atakuje jedynie z bliska wielkimi, sierpowatymi kłami-szponami. Jest najdroższa ze wszystkich jednostek zergów.


- Plugawiciel (ang. Defiler). Jednostka naziemna. Nie atakuje, lecz (podobnie jak królowa) jego bronią są jego zdolności : Plaga, Pożarcie, Ciemny Rój. Oczywiście jego kąsnięcie dla nie opancerzonej jednostki jest śmiertelne.

Jednostki wyewoluowane z poprzednich.


- Lurker. Ciężka jednostka lądowa. Powstał po ewolucji hydraliska. Atakuje jedynie po zakopaniu się kolcami, które wyłażą spod ziemi. Mają całkiem daleki zasięg


- Strażnik (ang. Guardian). Ciężka jednostka powietrzna. Powstał po ewolucji mutaliska. Jest stosunkowo wolny i ze słabym skutkiem atakuje jednostki powietrzne. Rekompensuje to silnym i dalekim atakiem [kwasowe kule] na jednostki naziemne.


- Pożeracz (ang. Devourer). Ciężka jednostka powietrzna. Kolejna ewolucja mutaliska. W przeciwieństwie do Strażnika, jego ewolucja przeznaczona jest do ataku jednostek powietrznych [również kwasem].

Inne.


- Pomiot . Najsłabsza jednostka zergów, powstała ze zdolności Królowej : Złożenie Broodlingów. Po czasie umiera. Jego bronią są zatrute szpony.


- Zarażony terran, który obecnie posłuszny jest Overmindowi, jak reszta Zergów.

Budynki [znajomość nie jest wymagana]

Lair
Sercem bazy zergów jest Wylęgarnia (ang. Hatchery), która ewoluuje w Jamę (ang. Lair), a następnie w Ul (ang. Hive). Wylęgarnia wytwarza fioletową maź zwaną Pełzacz (przyp. autor), na której truteń może ewoluować w budynek. Taki budynek także posiada zdolność regeneracji.

Dostępne budowle.

- Wylęgarnia. Potrafi ewoluować w Jamę, a następnie w Ul. Na poziomie jamy dostępne są ulepszenia dla Overlordów. Jama jest wymagana do produkcji Gniazda Królowych i Iglicy. Ul jest wymagany do produkcji Większej Iglicy, Kanału Nydus, Jaskini Ultralisków i Kopca Defilera.

- Pełzająca Kolonia (ang. Creep Colony). Wytwarza ową fioletową maź. Może ewoluować w Głębinową Kolonię (ang. Sunken Colony) - budowlę obronną przeciwko jednostkom naziemnym, albo w Kolonię Zarodników (ang. Spore Colony)- budowlę obronną przeciwko jednostkom powietrznym.

- Ekstraktor. Budynek pozwalającym trutniom na wydobywanie gazu.

- Sadzawka Nasienna (ang. Spawning Pool). Budynek wymagany do produkcji Zerglingów. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Zerglingami. Wymagany do produkcji "Sunken Colony" i Legowiska Hyrdalisków.

- Komnata Ewolucji (ang. Evolution Chamber). W niej zachodzą ulepszenia związane z atakiem i obroną jednostek naziemnych. Wymagana do produkcji Kolonii Zarodników.

- Legowisko Hydralisków (ang. Hydralisk Den). Budynek wymagany do produkcji Hydralisków. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Hydraliskami.

- Gniazdo Królowych (ang. Queen's Nest). Budynek wymagany do produkcji Królowych. W tym budynku nabywa się specjalne zdolności Królowej.

- Iglica (ang. Spire). Budynek wymagany do produkcji Mutalisków i Scourge. W tym budynku zachodzą ulepszenia związane z atakiem i obroną jednostek powietrznych. Może ewoluować w Większą Iglicę (ang. Greater Spire), przez co Mutalisk może ewoluować w Strażnika, bądź Pożeracza.

- Kanał Nydus (ang. Nydus Canal). Pewien rodzaj teleportu. Wybudowane na dwóch krańcach mapy pozwolą w szybkim czasie transport jednostek.

- Jaskinia Ultralisków (ang. Ultralisk Cavern). Budynek wymagany do produkcji Ultralisków. W nim dochodzi do niektórych ulepszeń związanych z Ultraliskami.

- Kopiec Plugawiciela (ang. Defiler Mound). Budynek wymagany do produkcji Plugawicieli. W tym budynku nabywa się specjalne zdolności Plugawiciela.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mixStarCraft RPG Strona Główna -> Terminale komputerowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group
Galaxian Theme 1.0.2 by Twisted Galaxy